留学生&WISHスタッフブログ

留学準備講座の英会話講師が自己紹介!~Jonathan先生編~

 

 

みなさんこんにちは。


今日は東京オフィスの留学準備講座で英会話レッスンを担当している講師のジョナサンの
自己紹介をお届けします!


Hello, my name is Jonathan Burnett.

I’m from Northumberland in England. Northumberland is the northernmost county in England. Just south of Scotland. Northumberland has more castles than any other county in the UK.
I came to Japan after graduating university (I studied astrophysics), planning to stay only one year. That one year passed very quickly so I decided to stay a second year.
And a third. I’ve now been in Japan for over fourteen years and now have a Japanese wife and a son! I’m staying.

The same as Steve, I like Japanese people (particularly the service in shops. It’s fantastic and the staff are so polite!), Japanese comedy, Japanese history, Japanese comedy,
Japanese food (but not natto!) and Japanese comedy.
I like watching Japanese comedy, going to festivals (I love bon odori and go to many every year, and I carried a mikoshi for the first time this year!), making plastic models and watching MotoGP (I’m a Cal Crutchlow fan and I hate Marquez).
See you in class,

Jonathan



 

(日本語訳)

こんにちは。ジョナサン・バーネットです。
私はイギリスのノーサンバーランド出身です。ノーサンバーランドはイギリス最北部にあります。ちょうどスコットランドの南側です。イギリスで一番多くのお城があるところです。
私は大学を卒業した後に1年間の滞在目的で日本に来ました(大学での専攻は天文物理学です)。その1年はとっても早く過ぎたので2年目も残ることに決めました。そして3年目も・・。
今では私には日本人の妻と息子がおり、トータルで14年日本に住んでいることになります。

スティーブと同じく、私は日本人(特に、お店のサービスは素晴らしいですし、スタッフがとても礼儀正しいところ)が大好きです。さらに日本のお笑いや歴史、日本食(納豆以外)も好きです。とにかくお笑いが大好きです。日本のお笑いが大好きでお祭りも行きます。盆踊りにはまり、毎年参加します。今年ははじめて御神輿を担ぎました!)趣味はプラスチックモデルを作ることと、モトGPを見ることです。(カル・クラッチロー選手のファンで、マルケス選手が大嫌い)

では、レッスンでお会いしましょう!

ジョナサン



以上、ジョナサン先生の自己紹介でした。

ジョナサン先生は本当に心から日本を愛し、日本人のような先生です。デスクランチはいつも日本のお弁当。主食はごはんです。パンやハンバーガーなどを食べていることをスタッフは見たことがありません(笑)

穏やかで優しい先生なので、レッスンもみなさまリラックスして受けていただけると人気の先生です。

これからご出発のみなさま、ぜ留学準備講座の英会話レッスンに積極的にご参加いただき、留学前のブラッシュアップにお役立て下さいね!


留学準備講座スケジュールはコチラ